Yaşlı Bilge - Telveler 1

Tarih : 14/11/2001  Saat: 12:59


Okyanus, hep keşfedilmeyi bekleyecektir; ama artık yaşlı bilge, keşfettiklerini anlatacaktır hayata ve dostlarına.

İnsanoğlu her karmaşada mutlaka, ama mutlaka bir çözüm bulmuştur; kaçmak ya da yön belirlemek bunlardan ikisi sadece. Bir arada olmak mutluluk verdiği sürece güzeldir; dilerim, bir arada olmaktan mutluluk duyarız.

Sadece benim için olmasın diye uğraş veriyorum hayatımın içinde; herkes için, geriye bir iz bırakmak amacındayım. Çünkü; ben, benden öncekilerin izlerinden yararlandım; yararlanmaya devam ediyorum. Benden sonrakiler de -bırakabilirsem eğer- izlerimden faydalanmalılar.

Ben bencil olamadım hiç... Olmak isterdim bazı zamanlar; ancak olamadım; bu nedenle duygusalım...

Şu bir gerçek; duygularımı ifade özrüm var. Beni ve hayatta anlatılmak istenen şeyleri karşımdakinin düşünüp anlamasını beklerim. Beklentilerimi de görebilmesi böyle mümkün, diye düşünürüm. Beklentilerimi açıkça anlatmak, her zaman reddedilme riski ve beraberinde kırılganlığı da getirecektir.

Beklentilerimden vazgeçebilirim; bu beni karşımdaki insanı kaybetmekten kurtaracaksa eğer. Buna rağmen beklentilerim saklı kalır zamanın içinde; karşımdaki insan, kendi beklentileri kadar benimde beklentilerimin farkına varacaktır, diye beklerim.

Tüm bunlar muhakkak ki; ben kavramı ya da öznesiyle temsil edildiği içindir ki herkes bencildir. Ve yine muhakkak ki; bencil olmayan insan yaşayamaz. Bencil olmadığımı ifade etmemdeki temel amaç da, bu ayrımı belirtmek içindi. Bireysel varlığınızı sürdürebilmek için ihtiyaç duyduğunuz bencil duygular, sizi bencil kılmaz. Bencil olduğunuz an, başkalarını kendi çıkarlarınız doğrultusunda kullandığınız ve başkalarının haklarından önce, kendi haklarınızı -üstelik fazlasıyla- elde etmeye çalıştığınız andır.

Tabi, yansımaların farklı algılanması da çatışmalara kaynaklık edebilir. Önemli olan anlaşmaksa; köprüler açıklamalarla kurulur. Sarsılmaz bir sağlamlıkla kurduğumuzu düşündüğüm bu köprülerin, iyi ve güzel geçişlere, kalıcı birlikteliklere dönüşmesini diliyorum...

Hoş ve hoşnut kalınız
Seçkin Deniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder